Moderator: Allgemeine Moderatoren

Nekekami hat geschrieben:Steigt das nicht bei Ware mit dem Grad? Standard, ALpha, Beta, Delta?

Medizinmann hat geschrieben:es gibt doch schon den Jahrhead

Malygon hat geschrieben:Hallo Community,
ich habe eine kurze Frage bezüglich Cyberware in ihrer Funktion als Nodes. Da man sich in sie reinhacken kann deutet das daraufhin, dass sie auch gewisse Funktionen als Node erfüllen können.
Kann ich z.b. in meinen Cyberaugen einen Agenten mit den hübschen Programmen aus dem Arsenal (Empathie, Lügendetektor, Sichtsucher usw.) laufen lassen, der die Aufgabe hat, Personen auf die ich schaue mit diesen Programmen zu untersuchen und mir die Informationen via AR zu geben?
UW, p. 90 hat geschrieben:Hacking Cyberware
[...]
Most cyberware is set up as peripheral nodes connected to your PAN during implantation, and configured for open access so that medtechs can access the implants quickly for diagnostics and repair. Most internal implants are usually accessible with a lowlevel wireless connection.
SR4A, p. 221 hat geschrieben:Peripheral Devices
A peripheral device is a Matrix-capable appliance or piece of equipment that is wireless (or in some cases wired) but is not intended to be used for full-blown Matrix interfacing and processing. Security cameras, stoves, ear buds, medkits, firearms, children’s toys, doorbells, showers, biomonitors, cyberware, make-up kits, vehicles, coffee makers, store displays, electronic paper, drones, light switches, and many, many other items are all peripheral devices in Shadowrun.
Peripheral devices have no persona firmware, and are usually just smart enough to serve their function, although many have unused processing power. Such devices also often offer significant storage space in unused memory.
One advanced use of peripheral devices available to programmers and hackers is the clustering of multiple peripheral devices together to create a distributed computer (rules for such advanced applications such as clusters can be found in Unwired).
Kann ich die Systemstufen meiner Cyberaugen vor den Einbau via der normalen Regeln für das Upgraden von Hard- und Software anheben? (S. 240 De SR4.01D)

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 0 Gäste